Powiat Sępoleński

Treść Główna

Biura Obsługi Klienta w 5 jst strzałem w 10!

Powstanie 5 biur obsługi klienta w 5 jst było strzałem w 10! Chociaż wszystkie zadania realizowane w projekcie mają na celu podniesienie jakości oferowanych usług dla klientów 5 jst., to Biuro Obsługi jest pierwszym miejscem, gdzie klient uzyskuje pomoc, wsparcie i informację.

Specyfika poszczególnych urzędów powoduje, że w niektórych urzędach wszystkie sprawy będą załatwianie w jednym okienku, natomiast w innych Biuro Obsługi Klienta służy jako punkt informacyjny, miejsce, gdzie klient uzyskuje np. pomoc w wypełnieniu wniosku. Kierunek funkcjonowania BOK-u określa bezpośrednio dana jednostka (Powiat/Gmina).

W Starostwie Powiatowym w Sępólnie Krajeńskim Biuro Obsługi Klienta służy jako punkt informacyjny, miejsce pomocy osobom starszym i niepełnosprawnym. Na korytarzu znajduje się stolik i krzesła, gdzie klienci mogą usiąść, odpocząć, wypełnić wniosek, uzyskać informację. Sympatyczna Pani Alicja służy pomocą, udziela niezbędnych informacji, kieruje do odpowiedniego wydziału merytorycznego.

Wszystkich klientów serdecznie zapraszamy do odwiedzenia 5 BOK-ów.

 

  • autor: Kamila Jabłońska, data: 2012.03.09

Zdjęcia 5 Biur Obsługi Klienta

Biura Obsługi Klienta w 5 jst czynne od miesiąca.

Informujemy Wszystkich mieszkańców Gmin Powiatu Sępoleńskiego, że od początku 2012 roku w każdej z jednostek (Gmina Sępólno Krajeńskie, Gmina Sośno, Gmina Kamień Krajeński, Gmina Więcbork i Powiat Sępoleński) działa Biuro Obsługi Klienta.
 

Biura powstały dzięki realizacji Projektu „Profesjonalizm Urzędów = Satysfakcja Mieszkańców Powiatu Sępoleńskiego” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
 

W projekcie partnerskim udział bierze 5 jednostek samorządu terytorialnego z terenu Powiatu Sępoleńskiego:

·        Powiat Sępoleński – lider

·        Gmina Kamień Krajeński – partner

·        Gmina Sępólno Krajeńskie – partner

·        Gmina Sośno – partner

                ·        Gmina Więcbork – partner

Specyfika poszczególnych urzędów powoduje, że w niektórych urzędach wszystkie sprawy  są  załatwianie w jednym okienku, natomiast w innych Biuro Obsługi Klienta służy jako punkt informacyjny, miejsce, gdzie klient uzyska np. pomoc w wypełnieniuniosku.

Kierunek funkcjonowania danego BOK-u określa bezpośrednio dana jednostka (Powiat/Gmina).

W Starostwie Powiatowym w Sępólnie Krajeńskim Biuro Obsługi Klienta służy jako punkt informacyjny, miejsce pomocy osobom starszym i niepełnosprawnym. Na korytarzu znajduje się stolik i krzesła, gdzie klienci mogą usiąść, odpocząć, wypełnić wniosek, uzyskać informację. Sympatyczna Pani Alicja służy pomocą, udziela niezbędnych informacji, kieruje do odpowiedniego wydziału merytorycznego.

Realizacja usług dla klientów w Powiecie będzie się rozwijać w kierunku e-urzędu. Chcielibyśmy, aby nasi klienci, nie musieli wychodzić z domu, tylko aby mogli przy użyciu narzędzi teleinformatycznych załatwiać większość spraw. Elektroniczne karty usług i wzory wniosków, które planujemy docelowo udostępnić na e-puapie byłyby pierwszym dużym krokiem w tym kierunku. Mamy nadzieję, że się to uda, czego życzę wszystkim klientom Starostwa Powiatowego w Sępólnie Krajeńskim.

 

  • autor: Kamila Jabłońska, data: 2012.02.02

Ankieta badania satysfakcji klienta BOK.

  • autor: Anna Kościelna - Specjalista ds. szkoleń i ewaluacji, data: 2012.02.02

Szkolenia pracowników BOK za nami.

W ostatnich dniach stycznia przeprowadzono szkolenia grupowe dla 5 pracowników BOK pięciu jednostek samorządu terytorialnego w ramach projektu pt. „Profesjonalizm Urzędów = Satysfakcja Mieszkańców Powiatu Sępoleńskiego” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 5.2.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Szkolenia przeprowadził Elbląski Uniwersytet Robotniczy Sp. z o.o.  z Elbląga.

W skład szkoleń weszły szkolenia ogólne i specjalistyczne dla pracowników nowoprzyjętych do pracy w  pięciu Biurach Obsługi Klienta zlokalizowanych w pięciu urzędach z zakresu:

- kodeks postępowania administracyjnego;

- profesjonalna obsługa klienta;

- ochrona danych osobowych;

- regulaminy wewnętrzne;

- instrukcja archiwalna;

Program szkolenia zawierał:

                - Kodeks postępowania administracyjnego (zakres, zasady, pojęcia sprawy administracyjnej, właściwości organów, pełnomocnictwa, skuteczność doręczeń, wezwań, wszczęcia postępowania, przekazywania sprawy wg właściwości, tryby nadzwyczajne, postępowanie w sprawie skarg i wniosków, wydawania zaświadczeń, zakres działania i zadań powiatu, gmin)

                - obsługa klienta (pojęcia, budowanie pozytywnych relacji, oczekiwania klienta, komunikacja, asertywność, empatia, standardy obsługi osobistej, telefonicznej, elektronicznej)

                - ochrona danych osobowych, regulaminy wewnętrzne, instrukcja archiwalna – (podstawy prawne, tworzenie i zasady obowiązywania, omówienie przykładów)

Szkolenia nie tylko przygotowały merytorycznie nowozatrudnionych osób, jak również stanowiły możliwość poznania się bliżej nowych pracowników i nawiązania współpracy 5 jst na kolejnym szczeblu.

Poniżej zdjęcia z ostatniego dnia szkolenia.

  • autor: Kamila Jabłońska, data: 2012.02.02

zdjęcia ze szkolenia

Linki

  • Starostwo Powiatowe w Sępólnie Krajeńskim
  • ul. Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie,
    tel. +48 52 388 13 00, fax +48 52 388 13 03, e-mail: sepolnopow@pro.onet.pl
  • Kliknij aby aktywować mapę dojazdu!