Powiat Sępoleński

Aktualności /

Ikony społecznościowe

Treść strony

"Kształcenie zawodowe bez granic" - relacja uczniów

20 uczniów z CKZiU w Więcborku kształcący się w zawodach: technik hotalarstwa oraz żywienia i usług gastronomicznych od 7 maja 2017r odbywa staż zawodowy w Sligo w Irlandii w ramach projektu "Kształcenie zawodowe bez granic" w programie PO WER. Poniżej relacja SEBASTIANA WERRY I TOBIASZA NAWROCKIEGO z pierwszego tygodnie pobytu.

Po wielu godzinach podróży dotarliśmy do Sligo. Na parkingu czekały już na nas rodziny, które miały nas zabrać, atmosfera w autobusie zrobiła się bardzo napięta, każdy zastanawiał się do kogo trafi, czy dogada się z rodziną. Sebastian i ja trafiliśmy do rodziny Beatriss i Johna Kelly'ich. W domu czekał już na nas ciepły, pyszny obiad. Nasza rodzina okazała się być naprawdę miła, wyrozumiała i niezwykle zabawna! Każdego dnia po obiedzie z kawą w ręce siadamy w ogrodzie z naszą opiekunką, opowiadamy sobie różne historie, wymieniamy się doświadczeniami związanymi z różnicami pomiędzy Polską, a Irlandią. John jest zagorzałym fanem tenisa, jak dowiedział się, że ja również, od razu powiedział, że musimy razem zagrać i umówiliśmy się na mecz w przyszłym tygodniu. Podczas pierwszej drogi do pracy, od razu zostaliśmy zaskoczeni, ludzie, których nie znamy, witali się z nami, pytali co u nas, jak się mamy itp. W pracy zostaliśmy przyjęci bardzo ciepło, wszyscy są tam jak rodzina, każdy siebie lubi i szanuje, również nas przyjęli do swojej rodziny z otwartymi ramionami. Jako pełnoprawni członkowie rodziny otrzymaliśmy firmowe koszulki, które możemy zatrzymać już na zawsze. Mieszkamy w niezwykle malowniczej miejscowości Strandhill, z jednej strony otaczają nas góry, natomiast z drugiej ocean. W trakcie pierwszej wyprawy nad ocean byliśmy niezwykle zaskoczeni, widoki który towarzyszyły nam podczas spaceru wzdłuż oceanu zapierały dech w piersiach! Obok oceanu znajdują się wielkie wydmy, bez wahania poszliśmy na największą i podziwialiśmy widoki towarzyszące zachodowi Słońca. Praca w Strand Barze jest bardzo przyjemna. Ku naszemu zdumieniu od samego początku zostaliśmy przydzieleni to bardzo ważnych, odpowiedzialnych zadań. Sebastian przygotowywał różne dania, pod okiem szefa kuchni ze wsparciem Brazylijki Izy. Ja zostałem od razu dopuszczony do pracy z gośćmi, z pomocą Katie. Każdy kolejny dzień był coraz przyjemniejszy, ponieważ zaczynamy się już lepiej dogadywać z całą ekipą. Dostajemy bardziej odpowiedzialne zadania. Po tygodniu ciężkiej pracy w sobotni poranek wyruszyliśmy na wycieczkę do Belfastu. Zobaczyliśmy niesamowite muzeum Titanica, jeden z kościołów prezbiteriańskich, pozostałości muru dzielącego Belfast na część protestancką i katolicką oraz wiele ciekawych budynków w całej stolicy Irlandii Północnej. W niedzelę, było już spokojniej, odwiedziliśmy święty ołtarz zwany "Holy Well", następnie pojechaliśmy nad jezioro gdzie przy pięknych widokach mogliśmy zjeść lunch. Na zakończenie zobaczyliśmy piękny zamek - Park's Castle. Resztę dnia spędziliśmy w domu, relaksując się przed kolejnym tygodniem pracy. Podsumowując cały tydzień, można go uznać za naprawdę udany. Wyjazd w pełni spełnia nasze oczekiwania. Nie możemy się doczekać kolejnych przygód w pracy i w czasie wolnym, jak i również wycieczek które na nas czekają.

• autor: Nadesłane - Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Więcborku, data: 2017-05-16
wyświetl galerię w Cooliris

Ułatwienia dostępu
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.