Powiat Sępoleński

Kolaż zdjęć

Menu podstrony

Ścieżka nawigacyjna

Wyszukiwanie

Opcje wyszukiwania

Ikony społecznościowe

Treść strony

Informacja po polsku

 

     Kupując w sklepach towary, których obsługa jest skomplikowana mamy prawu otrzymać instrukcję obsługi w języku polskim. Brak takiej instrukcji może być podstawą zgłoszenia reklamacji. Dołączenie polskiej instrukcji to nie tylko dobra wola sprzedawcy, ale jego ustawowy obowiązek.
           
            Zgodnie z przepisem art. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 roku, Nr 141, poz. 1176 ze zm.) sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach. Informacje powinny znajdować się na towarze konsumpcyjnym lub być z nim trwale połączone, w przypadku gdy towar jest sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W pozostałych przypadkach sprzedawca jest obowiązany umieścić w miejscu sprzedaży towaru informację, która może zostać ograniczona do nazwy towaru i jego głównej cechy użytkowej oraz wskazania producenta lub importera.
 
            Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy. Informacje lub dokumenty dołączone do towaru powinny być sporządzone w języku polskim lub, o ile rodzaj informacji na to pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków towarowych, nazw handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej.
Co może zrobić klient, gdy w opakowaniu nie znajdzie polskiej instrukcji? Eksperci Stowarzyszenia Konsumentów Polskich radzą, aby składać reklamacje u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. Polską instrukcję obsługi powinniśmy otrzymać bezpłatnie.

 

  • autor: Anna Deja-Dobrowolska, data: 2009-05-06
-

Zobacz

Urząd Marszałkowski
Urząd Wojewódzki
e-PUAP
Fundusze Unijne

Gminy powiatu

Banery

Związek Powiatów Polskich
Warto Wiedzieć
Serwis Samorządowy PAP
Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej
Centrum Aktywności Cyfrowej
Wiadomości Krajeńskie
E-krajna
Gazeta Pomorska
Radio Weekend
obiekt Flash - Kanał 10
Radio PiK
Szpital Powiatowy
Państwowa Straż Pożarna
Komenda Powiatowa Policji w Sępólnie Krajeńskim
Powiatowy Inspektorat Wetynaryjny
Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna
ZNP Bydgoszcz
LGD Nasza Krajna
Chojnicki Bank Żywności
Krajeński Park Krajobrazowy
Koło nr 121 w Sępólnie Krajeńskim
Koło nr 148 w Kamieniu Krajeńskim
Organizacje pozarządowe
Bractwo Motocyklowe Krajna
Wnioski Paszportowe
Biuro Rzeczy Znalezionych
Biblioteka Publiczna w Sępólnie Krajeńskim
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
ngo.pl
poradnik ngo
Księga Zasłużonych Powiatu Sępoleńskiego
Targi Pracy i Edukacji
Regionalny System Ostrzegegania
Ułatwienia dostępu       
zamknij
Rozmiar czcionki
Wersja o wysokim poziomie kontrastu
Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.